RADIO
Gesproken commercials
Een gesproken radiocommercial?
Een goede radiocommercial begint bij de keuze van de stem. Wellicht heeft u de voorkeur voor een mannenstem of een vrouwenstem? Of misschien wilt u allebei in een dialoog. Bij de keuze van de stem zoeken we naar de stem die bij uw product en doelgroep past. Bijvoorbeeld een stem die vertrouwen wekt, een jonge doelgroep aanspreekt of een stem die vooral grappig is.
Beluister enkele voorbeelden van commercials ingesproken door één stem en met muziek of geluidseffecten:
RADIO
Gezongen commercials
Een gezongen radiocommercial?
Een commercial kan zang bevatten. Hiervoor wordt vooral gekozen bij langlopende campagnes of bij spots die een bepaalde indruk moeten achterlaten. Een voordeel van een gezongen spot is dat de melodie veelal in het hoofd van de luisteraar blijft zitten en daarmee ook de boodschap van uw spot. Een verhoogde attentiewaarde dus. Er word gezongen op stock muziek of een custom made tune.
Beluister enkele voorbeelden van gezongen commercials: